Telefonintervjuare / Panel Administratör
Kantar Media Sweden AB
Arbetsbeskrivning
Skicka in ditt CV idag, tjänsterna tillsätts löpande.
Kantar Media har påbörjat ett nytt samarbetat med MMS för att bygga en ny Cross-Media Measurement-panel i Sverige, som kommer att vara en av de första i sitt slag i världen. Vi söker framåttänkande, mångsidiga och kundfokuserade personer till vårt team för att göra denna tittarmätningspanel till en framgång för MMS och Kantar Media.
Vi söker dig som vill vara med i den här nya organisationen och driva Sveriges nästa generations tvtittarmätningstjänst på uppdrag av MMS och svenska TV-bolag. Kärnan är att skapa en toppmodern hushållspanel, utformad för att ge en omfattande och korrekt bild av hur tittarna i Sverige engagerar sig med tv innehåll över alla plattformar.
Urval av arbetsuppgifter:
- Göra rekryterings och onboarding samtal till panelen och underlätta onboarding av paneldeltagare.
- Kontakta panelmedlemmar för att boka besök av fälttekniker, för första installation eller återbesök av TV-mätare.
- Svara på inkommande samtal från panelmedlemmar.
- Göra utgående samtal till panelmedlemmar för att följa upp potentiella problem eller tekniska fel med mätningen.
- Samarbeta med fälttekniker medan de är i panelmedlemmarnas hem för att genomföra tester och kvalitetskontroller för att säkerställa att utrustningen är korrekt installerad.
- Ta hand om information från fälttekniker om utrustningen i panelmedlemmarnas hem och uppdatera i en central databas.
- Säkerställa att dagliga mål för rutinaktiviteter uppfylls och till förväntade standarder.
- Utföra olika valideringskontroller för att identifiera eventuella problem med data.
- Utföra alla uppgifter med ett underliggande mål att uppfylla eller överträffa avdelningens servicenivå.
- Arbeta samarbetande med all personal inom panelhanteringsteamet och andra affärsenheter.
- Arbeta skift (08:00-20:00) och vissa lördagar, samt på plats på vårt kontor i centrala Göteborg.
Vad vi söker:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med kundtjänst, help-desk, telefonintervjuer och/eller administration. All typ av erfaremhet och vana kring telefonen som arbetsredskap är meriterande. Du kommer arbeta mycket med telefonen som redskap, viktigt att du är bekväm med detta.
- Erfarenhet av att arbeta i en operativ miljö med korta deadlines. Vi kommer ha dagliga mål med antal samtal som ska genomföras.
- Visst tekniskt intresse eller god förståelse för insamling av data, mätingar och teknisk utrustning.
- Serviceorienterad: vilja att förutse, känna igen och möta andras behov. Ha en full förståelse för de dagliga prioriteringarna och kvalitetsförväntningarna.
- Kommunikatör: Social och självsäker i att kommunicera med både kollegor och panelmedlemmar. Kunna tolka detaljerad information. Flytande i tal och skrift i svenska.
- Anpassningsbarhet: Vara flexibel beroende på vem du kommunicerar med. Vara mångsidig i ditt tillvägagångssätt till problem och kunna anpassa sig till förändrade förutsättningar.
- Samarbete: Arbeta proaktivt med dina kollegor och andra.
- Ha en positiv och energifylld inställning!
Intern utbildning tillhandahålls.
Skicka in ditt CV idag, tjänsterna tillsätts löpande.